Loading
0 رای
  • موضوع : اثرگذاری یادگیری مبتنی بر بازی های دیجیتال بر یادگیری علوم آموزش ابتدایی

  • نویسندگان مقاله
  • چکیده مقاله

    یادگیری مبتنی بر بازی دیجیتال (DGBL) به عنوان یک رویکرد آموزشی جذاب برای تقویت یادگیری و انگیزه دانش آموزان درک شده است یادگیری مبتنی بر بازی‌های دیجیتال در آموزش ابتدایی می‌تواند تأثیرات مثبتی بر یادگیری علوم داشته باشد. این روش آموزشی با ایجاد محیط‌های تعاملی و جذاب، می‌تواند انگیزه و علاقه دانش‌آموزان به موضوعات علمی را افزایش دهد. بازی‌های دیجیتال به واسطه استفاده از گرافیک‌های جذاب، داستان‌های پویا و چالش‌های متنوع، به تقویت مهارت‌های حل مسئله و تفکر انتقادی کمک می‌کنند.از دیگر مزایای این روش می‌توان به بهبود حافظه، افزایش تمرکز و توانایی‌های شناختی اشاره کرد. همچنین، بازی‌های دیجیتال به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهند که مفاهیم علمی را به صورت عملی تجربه کنند و درک عمیق‌تری از مباحث داشته باشند. تحقیقات نشان داده‌اند که این نوع یادگیری می‌تواند نتایج تحصیلی بهتری به همراه داشته باشد و در مقایسه با روش‌های سنتی آموزش، اثربخش‌تر باشد. با این حال، موفقیت این روش به طراحی مناسب بازی‌ها و تلفیق صحیح آنها با برنامه درسی بستگی دارد. استفاده از بازی‌های آموزشی باید هدفمند و متناسب با نیازهای دانش‌آموزان باشد تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.نظرات مختلفی در مورد فواید بالقوه بازی بر پیشرفت تحصیلی، انگیزه و مهارت دانش آموزان در دروس علوم به دلیل فقدان شواهد تجربی و نتایج متفاوت وجود دارد. برای پرداختن به این موضوع، این مقاله مروری بر ادبیات مربوطه از سال 2006 تا 2017 برای بررسی تأثیرات استفاده از بازی‌های رایانه‌ای آموزشی در آموزش علوم در سطح آموزش ابتدایی ارائه می‌کند. این مقاله از یک چارچوب چند بعدی برای طبقه بندی نتایج یادگیری از مطالعات برنامه های کاربردی DGBL در حوزه آموزش علوم ابتدایی استفاده می کند. یافته های این بررسی پتانسیل امیدوارکننده DGBL را به ویژه در زمینه درک محتوا نشان می دهد. با این حال، یافته‌های بررسی همچنین نشان می‌دهد که برای دستیابی به تصویر جامع‌تری از اثربخشی آموزشی DGBL، نیاز به ارائه تحقیقات بیشتری وجود دارد. از این رو، به پژوهشگران توصیه می‌شود کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده (RCTs)، روش‌های مختلف یادگیری (به عنوان مثال، مشارکتی و فردی)، و مقایسه DGBL را با روش‌های سنتی تدریس انجام دهند. علاوه بر این، محققان به شدت تشویق می شوند تا اثربخشی برنامه های کاربردی DGBL را در زمینه های دیگر، مانند حل مسئله و تفکر انتقادی بررسی کنند. یافته‌های این بررسی می‌تواند به نفع طراحان، مربیان و دست اندرکاران باشد.

  • کلید واژه

    آموزش ابتدایی،تحصیلات،بازی،رایانه

  • راهنمای خرید و دانلود
    • اگر در مجموعه Confpaper عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق دکمه زیر اصل این مقاله را خریداری نمایید .
    • با عضویت در Confpaper می توانید اصل مقالات را با حداقل 20 درصد تخفیف دریافت نمایید .
    • برای عضویت به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید .
    • در صورتی که عضو این پایگاه هستید،از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد سایت شوید .
    • لینک دانلود فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال میگردد .
نظرات کاربران

برای ارسال نظر، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.