-
نقش پیادهسازی استراتژی گیمیفیکیشن در تقویت انگیزه تربیت بدنی دانشآموزان
-
- تاریخ انتشار 1402/09/04
- تعداد صفحات 13
- زبان مقاله فارسی
- حجم فایل 819 کیلو بایت
- تعداد مشاهده چکیده 370
- قیمت 29,000 تومان
- تخفیف 0 تومان
- قیمت با احتساب تخفیف: 29,000 تومان
- قیمت برای کاربران عضو سایت: 23,200 تومان
- محل انتشار دومین همایش بین المللی علوم ورزشی، تربیت بدنی ومدیرت راهبردی در ورزش
-
نویسندگان مقاله
- امیر رحیمی دکتری مدیریت ورزشی، مدرس دانشگاه حکیم سبزواری، دانشکده علوم ورزشی
- سجاد عظیمیپناه دانشجوی دکتری رفتار حرکتی، دانشگاه تهران، دانشکده علوم ورزشی و تندرستی
- فائزه رحیمی کارشناسی ارشد رفتار حرکتی، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشکده علوم ورزشی
-
چکیده مقاله
کاهش فعالیت بدنی و گرایش دانشآموزان به سمت عواملی که موجب کمتحرکی و تهدید سلامتی هستند، یک نگرانی فراگیر است. به منظور افزایش انگیزه مشارکت دانشآموزان به فعالیتهای بدنی و ورزشی، روشهای نوآورانه یادگیری مانند گیمیفیکیشن ظهور و بروز یافته است. استراتژی گیمیفیکیشن قابلیت غنیسازی و تغییر سبکهای آموزشی را داراست. بنابراین هدف از این پژوهش، تحلیل نقش پیادهسازی استراتژی گیمیفیکیشن در تقویت انگیزه تربیت بدنی دانشآموزان بود. به این ترتیب، 72 دانشآموز دبستانی مقطع چهارم (38 پسر و 34 دختر) از دو مدرسه مختلف شهر سبزوار بهصورت تصادفی خوشهای انتخاب شدند. آزمودنیها در یک گروه تجربی (گیمیفیکیشن) با جمعیت 35 نفر و در یک گروه کنترل با جمعیت 37 نفر قرار گرفتند. مداخله شامل پیادهسازی یک پیشنهاد ۱۰ درسی بود که در طول شش هفته با استفاده از ابزار آموزشی کلاسدوجو انجام گرفت. برای سنجش نظام انگیزشی دانشآموزان (قبل و بعد از مداخله) از پرسشنامه انگیزش در تربیت بدنی استفاده شد. افزایش در تمام متغیرها (انگیزش درونی، تنظیم شناساییشده، تنظیم هماهنگشده و انگیزش بیرونی) برای گروه تجربی مشاهده شد. در این بین، هیچ تغییری در متغیر بیانگیزشی گروه کنترل مشاهده نشد. اثر متقابل قابل توجهی در طول زمان فقط برای انگیزش درونی برای گروه تجربی در مقابل گروه کنترل مشاهده شد. بنابراین، نتایج نشاندهنده اثربخشی استراتژی گیمیفیکیشن در تقویت انگیزه تربیت بدنی دانشآموزان ابتدایی است. با اینحال، بیانگیزشی را کاهش نمیدهد. این موضوع، سایر پژ.هشگران را قادر میسازد تا در دستیابی به نتایج بیشتر تلاش کنند. ضمن آنکه به مدارس و محیطهای آموزشی کمک میکند برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت و ترویج زندگی سالم و فعال، از استراتژی گیمیفیکیشن برای دانشآموزان استفاده نمایند.
-
کلید واژه
استراتژی/ انگیزه/ تربیت بدنی/گیمیفیکیشن/ ورزش
-
راهنمای خرید و دانلود
- اگر در مجموعه Confpaper عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق دکمه زیر اصل این مقاله را خریداری نمایید .
- با عضویت در Confpaper می توانید اصل مقالات را با حداقل 20 درصد تخفیف دریافت نمایید .
- برای عضویت به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید .
- در صورتی که عضو این پایگاه هستید،از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد سایت شوید .
- لینک دانلود فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال میگردد .
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.