Loading
0 رای
  • جایگاه دوره های آموزشی ضمن خدمت بر فعاليت هاي مدیران در ارگان های دولتی

  • نویسندگان مقاله
  • چکیده مقاله

    این تحقیق با هدف جایگاه دوره های آموزشی ضمن خدمت بر فعاليت هاي کارکنان دولت انجام شده است ، برای نیل به منظور فوق با توجه به مولفه های آموزشی تاثیر گذار(دانش ، نگرش، مهارت ، منش و مدیریت) بروظایف مدیریتی ( برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و رهبری ، نظارت و کنترل ، 5 فرضیه در نظر گرفته شده است، سوال اصلی تحقیق عبارتست از اینکه : آیا دوره های ضمن خدمت اثربخشی لازم را در ارتقاء فعالیتهای مدیران دارد ؟فرضیه این تحقیق، بدین نحو تعیین گردیده است: بین برنامه های آموزشی و سطح میزان اثر بخشی آن در فعالیت مدیران رابطه معنا داری وجود دارد. از آنجا كه هدف اصلي اين تحقيق شناسايي و توصيف رابطه بين آموزشهاي ضمن خدمت با توسعه شايستگي هاي مديريتي (دانش ، نگرش، مهارت، بینش ومنش و مدیریت)در جامعه مورد مطالعه است. اين تحقيق از نوع توصيفي مي باشد كه جمع آوري اطلاعات و مباني نظري آن به دو روش پيمايشي و اسنادي مبتني است. رابطه بين متغيرهاي مذكور در فرضيات تحقيق با روش همبستگي رگرسيون مورد مطالعه و آزمون قرار مي گيرد. از طرفي براي دستيابي به اهداف تحقيق با بهره گيري از مباني نظري، اثر بخشي و برونداد دوره آموزشي گروهي از مديران با انتخاب الگوي سيپ از اررزشيابي مديريت گرا از بين الگوهايي كه صاحبنظران در اين زمينه ارائه نموده اند ارزيابي مي گردد. بنابراين در تحقيق حاضر كه از نوع كاربردي و توصيفي مي باشد از روش همبستگي استفاده شده و شيوه جمع آوري اطلاعات از نوع اسنادي و ميداني و با ابزار پرسشنامه ومصاحبه بوده است.
    فنون مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها : آزمون کروسکال والیس برای دستیابی به نظرات طیف های مختلف پاسخگو وضریب رتبه ای کندال تاو ( )جهت مقیاس اندازه گیری و حدود متغیر های رتبه ای جهت تجزیه و تحلیل داده از نرم افزار spss مورد استفاده قرار گرفته است.
    در این تحقیق بجز فرضیه مربوط به نگرش سایر فرضیه ها تایید ، لیکن تحلیل محتوایی سوالات و نتیجه مصاحبه های انجام شده از پاسخگویان منتج به نتایج و ارائه پیشنهادهایی( علمی واجرایی) برای بهبود برنامه ها آموزشی گردیده است.

  • کلید واژه

    آموزش ، اثربخشی ، دانش ، نگرش ، مهارت ، منش ،مدیریت ،ارزیابی و ارزشیابی

  • راهنمای خرید و دانلود
    • اگر در مجموعه Confpaper عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق دکمه زیر اصل این مقاله را خریداری نمایید .
    • با عضویت در Confpaper می توانید اصل مقالات را با حداقل 20 درصد تخفیف دریافت نمایید .
    • برای عضویت به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید .
    • در صورتی که عضو این پایگاه هستید،از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد سایت شوید .
    • لینک دانلود فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال میگردد .
نظرات کاربران

برای ارسال نظر، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.