Loading
0 رای
  • آموزش قوانین و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت حقوق خانواده و حقوق شهروندی

  • نویسندگان مقاله
  • چکیده مقاله

    نقش آموزش در تمام زمینه ها و زوایای جامعه از اهمیت بالا و غیر قابل انکاری و حتی شاید بتوان گفت مبرهن و غیر قابل بحث بر خوردار است. آموزش از بدو تولد انسان شروع شده و تا لحظاتی قبل از مرگ برای خود شخص و تا چندین ساعت بعد از مرگ نیز برای دیگران در نحوه برخورد با جسد انسان توسط همنوعانش مفید و موثر است. حال اگر این آموزش سازماندهی شده و به سمت هدف معیین و مشخص سوق داده شود قطعاً علاوه بر مفید بودن، نقش سازنده ای نیز در بر خواهد داشت. در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولین و کارآمدترین ابزار، آموزش است. اگر در جهت پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی، آموزش توسط کارشناسان اهل فن و متخصص در رشته های گوناگون آنهم طی برنامه ای منسجم برای گروه های متفاوت سنی ارائه گردد نتیجه آن بسیار در جامعه محسوس خواهد بود. بسیار افراد در جامعه اعم از مسئول و غیر مسئول، بزرگترین نقش آفرینان در حوزه آسیب های اجتماعی را روانشناسان می دانند حال آنکه نقش سایر علوم و کارشناسان نتنها از علم رواشناسی کمتر نبوده بلکه می تواند موثر تر و کارساز تر باشد. آموزش صحیح و همراه با موازین علمی و همچنین تطبیق داده شده با سایر علوم، خاصه علم حقوق می تواند نقش موثری داشته باشد. آگاهی اعضای خانواده از حقوق خانواده و همچنین حقوق شهروندی علاوه بر پیشگیری از تعرض دیگران به حق آنان، سبب جلوگیری این افراد به حق و حقوق دیگران خواهد شد ضمن آنکه با آگاهی از جرم انگاشته شده توسط قانونگذار، از راه یافتن بسیاری از خانواده در مسیر دادگاه یا در حضور قاضی پیشگیری خواهد شد.
    روش تحقيق: روش تحقیق اين پژوهش توصيفي تحليلي می باشد که مرحله نخست گرد آوری مطالب و اطلاعات پایه، مرحله دوم بررسی، تجزیه و تحلیل، تعیین کیفیت و طبقه بندی اطلاعات کسب شده، مرحله سوم تحلیل اطلاعات مورد نياز در رابطه موضوع بوسيله مراجعه به کتابها، پایان نامه ها و مقالات ذیربط با روش تحليلی و توصيفی و در مرحله چهارم نتیجه گیری و ارائه نتایج برترکه نتایج حاصل از آن در قالب پيشنهاد به قوه قضائیه و نهادهای پژهشی و آموزشی مطرح، تا مورد استفاده مراجع ذیصلاح قرار گیرد.
    هدف پژوهش: دستیابی به این نکته که نقش آموزش در جامعه بسیار مهم تر از هر ابزار دیگری ست و اینکه هرچه جامعه خاصه خانواده با وظایف قانونی و حقوق خود آشنا باشد علاوه بر ایمن شدن در برابر هر نوع آسیب اجتماعی, نقش آن در آسیب رساندن به دیگران و ایجاد آسیب اجتماعی کمتر خواهد بود.

  • کلید واژه

    آموزش/ حقوق، شهروندی/ خانواده/ آسیب اجتماعی

  • راهنمای خرید و دانلود
    • اگر در مجموعه Confpaper عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق دکمه زیر اصل این مقاله را خریداری نمایید .
    • با عضویت در Confpaper می توانید اصل مقالات را با حداقل 20 درصد تخفیف دریافت نمایید .
    • برای عضویت به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید .
    • در صورتی که عضو این پایگاه هستید،از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد سایت شوید .
    • لینک دانلود فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال میگردد .
نظرات کاربران

برای ارسال نظر، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.