Loading
0 رای
  • نقش اشاعه فرهنگ قرآنی و نماز در توسعه و تحقق تربيت ديني در شبکه های اجتماعی راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی

  • نویسندگان مقاله
  • چکیده مقاله

    هدف : هدف ازارائه این مقاله تبیین جایگاه و کاربردهای اشاعه فرهنگ قرآنی و نماز در توسعه و تحقق تربيت ديني در شبکه های اجتماعی جهت کاهش و پیشگیر ی از آسیبهای اجتماعی می باشد.
    روش: این مقاله به صورت مروری و کتابخانه ای انجام شده است .
    بحث و نتیجه گیری: اگر فرهنگ قرآنی و نماز در نسل جوان از طریق رسانه های اجتماعی نهادینه و فرهنگ سازی شود و مبارزه با آسیبهای اجتماعی از طریق اشاعه فرهنگ قرآن کریم و نماز هموارتر می شود که در واقع برای رسیدن به این راه استفاده از فضای مجازی یک نیاز و ضرورت لازم است . دشمنان انقلاب و مردم ایران در نتیجه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم خود قصد دارند نسل جوان را از نماز و قرآن و به طور کلی دین و حیا و عفت دور سازند . ترویج فرهنگ قرآن ، نماز و اشاعه ی آن باید به طور برنامه ریزی شده در فضای مجازی تبلیغ شود تا تاثیر بیشتری بر همگان داشته باشد . شبکه های اجتماعی در حال حاضر موثرترین ابزار جامعه برای رسیدن به اهداف تعالی در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و نماز است که باید بهترین عملکرد به وسیله نسل جوان از آن حاصل شود. در راستای تحقق رسیدن به ترویج فرهنگ قرآن و نماز در جامعه رسید. شبکه‌ های اجتماعی در سطح ملی و جهانی با هدف استفاده از فرصت ‌ها و مقابله با تهدیدات، آموزش عمومی و فرهنگ ‌سازی در جهت بالابردن سواد رسانه‌ ای مورد استفاده است که می توان با بهره گیری از آن برای ترویج فرهنگ قرآنی و نماز بهره برد تا این فریضه الهی را در جامعه تبیین کرد .
    تولید محتوای دینی تاثیر گذار ، ا فزایش سواد رسانه ای خانواده ها، فرهنگ سازی استفاده بهینه و درست از امکانات فضای مجازی، آشناکردن متولیان تربیت دینی با خطرات فضای مجازی، تولیدو توسعه تولیدات فرهنگی متناسب با دین در فضای مجازی، نظارت و همراهی با فرزندان در استفاده از فضای مجازی، تقویت عقاید، بصیرت بخشی و آگاهی دادن به کاربران و.... از جمله راهکارهایی است که اشاعه فرهنگ قرآنی و نماز در توسعه و تحقق تربيت ديني در شبکه های اجتماعی و کاهش آسبهای اجتماعی تاثیر گذار خواهد بود.

  • کلید واژه

    فرهنگ نماز/ فرهنگ قرآنی/ شبکه های اجتماعی/ اینترنت/مسجد/تربیت دینی کاربران

  • راهنمای خرید و دانلود
    • اگر در مجموعه Confpaper عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق دکمه زیر اصل این مقاله را خریداری نمایید .
    • با عضویت در Confpaper می توانید اصل مقالات را با حداقل 20 درصد تخفیف دریافت نمایید .
    • برای عضویت به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید .
    • در صورتی که عضو این پایگاه هستید،از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد سایت شوید .
    • لینک دانلود فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال میگردد .
نظرات کاربران

برای ارسال نظر، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.